30-kilometer-zones

Draag bij aan een veilige wijk!

Woont u in een 30-kilometerbuurt en rijdt het verkeer in uw straat nog steeds te hard? Attendeer zelf weggebruikers daarop.

Actiepakket bewonersgroepen

Vertegenwoordigers van wijken, groepen bewoners en scholen in de gemeente Oosterhout kunnen bij de gemeente een 30-km/u-actiepakket aanvragen. Zo kunt u zelf aandacht vragen voor de 30-km-zone in uw buurt.

Een actiepakket bestaat op dit moment onder andere uit posters, (kliko)stickers, fietsvlaggetjes, grote vlag en foldertjes met meer informatie. Alle materialen zijn voorzien van de slogan 'Draag bij aan een veilige wijk'.  Het pakket is verkrijgbaar bij de gemeente Oosterhout. U kunt een pakket aanvragen onder vermelding van 30-km/u-actiepakket.

Geen 30 kilometer, wel actie?

Woont u niet in een 30-km/u-gebied maar wilt u uw omgeving wel wijzen op gedrag? Vraag dan het pakket 'Matig uw snelheid' aan. In dit pakket zitten ook posters, (kliko)stickers, ballonnen, fietsvlaggetjes, grote vlaggen, foldertjes met meer informatie en één bigshopper, maar dan met de tekst 'Matig uw snelheid' 'draag bij aan een veilige wijk'. U kunt een pakket aanvragen onder vermelding van Matig-uw-snelheid-actiepakket.

Contact en aanvragen

Zie de contactpagina.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over verkeersveiligheid? Kijk dan op de website https://www.veiligheid.nl/verkeer