Deze website maakt gebruik van cookies voor statistiek-doeleinden. Gaat u hiermee akkoord? Ja Nee
 

Melding over openbare ruimte indienen

Is de verlichting in uw straat kapot? Heeft u last van zwerfvuil? Heeft u een verstopte riolering? Ziet u losse tegels of een omgewaaide boom? Heeft u andere meldingen of tips over uw buurt? 

Geef het door aan het Meldpunt Openbare Ruimte, 24 uur per dag gratis digitaal melden via het formulier Melding Openbare ruimte onderaan deze pagina.

Wat gebeurt er met uw melding?

Meldingen die u bij de gemeente doet over de openbare ruimte worden binnen tien werkdagen afgehandeld. Lukt dit niet, dan nemen wij contact met u op via het door uw opgegeven e-mailadres of telefoonnummer. 

Waarvoor is het meldpunt openbare ruimte niet bedoeld?

•Meldingen over afval en containers kunt u niet in dit meldingsformulier kwijt. Belt u hiervoor (0800) 333 66 99, of ga naar de pagina afval

•Een meningsverschil met of overlast van de buren

overlast door jongeren

overlast door verslaafden

Heeft u nog vragen? Kijkt u dan op de pagina Meldpunt openbare ruimte

De gemeente is in het kader van ''duurzaam veilig verkeer" ook verantwoordelijk voor het aanleggen en onderhouden van verkeersremmende maatregelen, zoals drempels, wegversmallingen e.d. Onderhoud vindt plaats via een planning.

Zo geeft u een melding of klacht over de openbare ruimte door:

     

  • U neemt contact op met de gemeente.
  •  

  • U geeft door:
    • uw naam en adres
    • een duidelijke omschrijving van uw klacht
    • eventuele foto’s of tekeningen
  •  

U kunt ook contact opnemen met de gemeente via het meldpunt, telefonisch bereikbaar via 14 0162.

Als u een aanvraag of melding doet, heeft de gemeente uw persoonsgegevens nodig. De gemeente behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig. In de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) staat hoe de gemeente met uw persoonsgegevens moet omgaan.

De belangrijkste regels zijn:

     

  • De persoonsgegevens waar de gemeente om vraagt, zijn nodig voor het afhandelen van uw aanvraag of melding.
  •  

  • De gemeente registreert en verwerkt uw gegevens op een veilige, vertrouwelijke en zorgvuldige manier.
  •  

  • De gemeente gebruikt uw gegevens alleen voor het verwerken van uw aanvraag of melding (of voor iets wat daar rechtstreeks verband mee heeft).
  •  

  • Uw persoonsgegevens blijven niet langer bewaard dan nodig is voor het verwerken van uw aanvraag of melding.
  •  

  • Andere organisaties krijgen uw gegevens alleen als dit wettelijk verplicht is.
  •  

  • Als u hierom vraagt, dan vertelt de gemeente u waarvoor de gegevens nodig zijn en wat ermee gebeurt.
  •