Deze website maakt gebruik van cookies voor statistiek-doeleinden. Gaat u hiermee akkoord? Ja Nee
 

Uittreksel uit basisregistratie personen (BRP) opvragen

Personen die emigreren worden onder de Wet BRP aangemerkt als niet-ingezetenen. De persoonslijst van zo’n persoon ‘verhuist’ dan naar het Register Niet-ingezetenen (RNI).

 

Derhalve kunnen deze personen geen uittreksel meer verkrijgen uit de BRP van hun laatste woongemeente. Zij dienen hiervoor contact op te nemen met een RNI-gemeente.

 

In de basisregistratie personen (BRP) staan gegevens van alle inwoners van Nederland. U kunt een kopie van uw eigen gegevens opvragen. Dit heet een uittreksel. Hierop staan onder andere uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en huidige adres. Instanties kunnen om een uittreksel uit de BRP vragen. U kunt bijvoorbeeld aan een woningstichting laten zien dat u ingeschreven staat bij de gemeente.

Zo vraagt u een uittreksel uit de basisregistratie personen aan:

•Log in met uw DigiD bij uw gemeente.

•Vul uw gegevens in.

•U betaalt het uittreksel online bij de aanvraag.

•U krijgt het uittreksel binnen 4 werkdagen thuisgestuurd.

 

Als u het uittreksel persoonlijk aan de balie aanvraagt dient u zich te legitimeren. Vraagt u dit voor iemand anders aan dan brengt u een ondertekende machtiging mee samen met een (kopie) identiteitsbewijs van de aanvrager en van u zelf.

€ 11,15 (bij aanvraag aan balie)

€   7,50 (bij aanvraag via digitaal loket)