Parkeervergunning aanvragen, wijzigen of opzeggen

Sinds 1 december 2021 gaat het aanvragen, wijzigen of opzeggen van een parkeervergunning volledig digitaal. Een bezoek aan het gemeentehuis is dan niet meer nodig.

Sinds 1 januari 2022 moeten bewoners en bedrijven in het bezit zijn van een digitale parkeervergunning.

Via de link het e-loket van de gemeente Oosterhout kunt u met uw DigiD inloggen. Bedrijven loggen in via e-herkenning of met inlognaam en wachtwoord.

Via dit parkeerloket kunt u de volgende parkeervergunningen aanvragen, betalen, wijzigen of beëindigen:

U kunt ook bij de infobalie (receptie) van het stadhuis een parkeervergunning aanvragen. U neemt dan mee:

• uw DigiD of legitimatiebewijs

• kentekenbewijs of -bewijzen

• heeft u een lease-auto, neem dan het leasecontract mee

• een bankpas (pinpas) om te betalen (de receptie accepteert geen munt- of briefgeld)

Wisselen van kenteken

Op de digitale parkeervergunningen kunnen nog steeds maximaal drie kentekens geregistreerd worden.  Belangrijk is wel dat deze kentekens op naam moeten staan van de bewoner of bedrijf. Een kenteken kan via de web-app ‘2park’ worden gewisseld voor een ander kenteken. Let er op dat u eerst een kenteken moet activeren voordat u gebruik kunt maken van de vergunning.

App 2Park

De web-app ‘2Park’ laat alle parkeervergunningen zien die zijn aangevraagd of verlengd in het parkeerloket. Klik het kenteken aan dat moet worden geactiveerd en klik daarna op [Selecteer].

Meer informatie over 2Park.

Handleiding parkeerloket

Meer informatie vindt u op de gebruikershandleiding Portal van het parkeerloket. (pdf, 467 kB)

U kunt contact opnemen met de gemeente.