Laden zonder oprit of garage? Het kan wél!

De gemeente Oosterhout krijgt regelmatig vragen van E-rijders die hun auto willen opladen, maar dit niet op eigen terrein kunnen doen. Bijvoorbeeld omdat een eigen oprit ontbreekt. Het trekken van een laadkabel onder de stoep is niet toegestaan, maar ook een losse kabel over de stoep leggen is in verband met veiligheid verboden. Om duurzame mobiliteit en elektrisch rijden in Oosterhout te stimuleren, is er een oplossing gevonden in de vorm van een speciale kabelgoot. Met deze kabelgoot kunt u met uw eigen stroom op een veilige manier uw elektrische auto opladen. De kosten voor het aanleggen van een kabelgoot zijn € 414,00.
Met een kabelgoot kunt u uw auto veilig opladen en voorkomt u struikelgevaar voor anderen. Aan het aanleggen van een kabelgoot zijn wel wat spelregels verbonden. Alleen als u voldoet aan alle onderstaande spelregels, komt u in aanmerking voor een kabelgoot:

Spelregels

1. De parkeerplaats voor de woning grenst direct aan de stoep, dus niet aan een gras- of groenstrook of een fietspad. De kabelgoot wordt namelijk enkel aangelegd om de stoep over te steken;
  2. De kabelgoottegels zijn en blijven eigendom van de gemeente Oosterhout;
  3. De gemeente Oosterhout is verantwoordelijk voor de kabelgoottegels en het veilig aanleggen ervan;
  4. De gebruiker houdt zelf de kabelgoot schoon;
  5. Het oplaadpunt staat of hangt op uw terrein;
  6. U heeft een woning zonder oprit;
  7. De parkeerplaats is voor iedereen te gebruiken om te parkeren, u kunt deze dus niet claimen;

De oplaadkabel ligt in de goot, de kabel die overblijft ligt op eigen terrein of onder het eigen voertuig.
Voldoet u aan de spelregels en wilt u een kabelgoot aanvragen, klik dan op deze link.