Bent u het niet eens met de beslissing op uw bezwaarschrift? Dan kunt u binnen 6 weken na de beslissing op uw bezwaarschrift in beroep gaan bij de rechtbank Zeeland-West-Brabant.

Beschrijving

U kunt tegen veel besluiten van de gemeente een bezwaarschrift indienen. De gemeente beslist over uw bezwaar. Als u het niet eens bent met die beslissing, kunt u in beroep gaan. In de beslissing die u van de gemeente ontvangt, staat waar u in beroep kunt gaan. Dit is meestal de rechtbank.

Vaak krijgt u een uitnodiging voor een rechtszitting. Tijdens de rechtszitting kunt u mondeling toelichten waarom u het niet eens bent met de beslissing op uw bezwaar. U mag dit ook door uw advocaat of iemand die u machtigt laten doen.

De voorwaarden voor het indienen van een beroepschrift zijn:

  • U bent het niet eens met een beslissing op bezwaar van de gemeente of
  • U bent het niet eens met een besluit van de gemeente en u had eerder al een zienswijze ingediend tegen het ontwerpbesluit. Hierbij gaat het meestal om meer ingewikkelde besluiten over vergunningen. Bijvoorbeeld een omgevingsvergunning voor een rijksmonument.

Zo dient u een beroepschrift in:

U kunt digitaal in beroep gaan bij de rechtbank via  of stuur uw beroepschrift naar:

Rechtbank Zeeland-West-Brabant
Sector Bestuursrecht
Postbus 90006
4800 PA Breda

Zet in uw beroepschrift in ieder geval de volgende gegevens:

  • uw naam en adres;
  • de datum waarop u de brief verstuurt;
  • het besluit waartegen u bezwaar maakt. Stuur het liefst een kopie van dit besluit mee;
  • waarom u het niet eens bent met dit besluit;
  • uw handtekening.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem contact op met de gemeente Oosterhout via het contactformulier of bel naar 14 0162.

Uw beroepschrift moet binnen 6 weken zijn ingediend bij de rechtbank. Deze 6 weken gaan in vanaf de verzenddatum op de gemeentelijke beslissing op uw bezwaarschrift.

Voor het indienen van een beroepschrift bent u griffierechten verschuldigd. Meer informatie kunt u vinden op de website Rechtspraak.

Als u een aanvraag of melding doet, heeft de gemeente uw persoonsgegevens nodig. De gemeente behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig. In de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) staat hoe de gemeente met uw persoonsgegevens moet omgaan.

De belangrijkste regels zijn:

  • De gemeente vraagt alleen om gegevens die nodig zijn voor het afhandelen van uw aanvraag of melding. De gemeente vraagt niet om andere gegevens.
  • De gemeente gebruikt uw gegevens alleen voor het verwerken van uw aanvraag, melding of voor iets wat daar direct mee te maken heeft.
  • De gemeente bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is.
  • De gemeente zorgt ervoor dat uw persoonsgegevens veilig zijn.
  • Alleen mensen die uw gegevens nodig hebben voor hun werk kunnen ze bekijken.
  • Andere organisaties krijgen uw gegevens alleen als dit wettelijk verplicht is.
  • Als u hierom vraagt, dan vertelt de gemeente u:
    • welke gegevens de gemeente over u heeft
    • waarvoor deze gegevens nodig zijn
    • wat er met uw gegevens gebeurt.
  • Kloppen uw gegevens niet? Dan kunt u de gemeente vragen om ze te corrigeren.