Als u vindt dat u niet juist behandeld bent door de gemeente, kunt u een klacht indienen bij de klachtencoördinator. Onder ‘gemeente’ kan worden verstaan een ambtenaar, een bestuurder of de burgemeester. Een ‘niet juiste’ behandeling kan bijvoorbeeld inhouden:
- U bent niet fatsoenlijk te woord gestaan.
- U wacht al veel te lang op de afhandeling van uw zaak zonder dat u daarvoor een verklaring krijgt.
- U heeft het gevoel dat er niet naar u wordt geluisterd.
- U krijgt naar uw mening niet de juiste informatie.
- Uw brief wordt maar niet beantwoord.
- U voelt zich onheus bejegend.
Er is ook een aantal zaken waarover u niet bij de klachtencoördinator kunt klagen. Zo kunt u bijvoorbeeld niet terecht voor:
- Een genomen besluit.
- Het algemeen beleid van de gemeente.
- (politie)optreden.
- Zaken die de Woningbouwstichting Oosterhout (Thuisvester) betreffen.
Kortom, u kunt klagen over de wijze waarop gemeenteambtenaren en –bestuurders met u zijn omgegaan. Voor de goede orde: er zijn voor u geen kosten verbonden aan de behandeling van uw klacht door de klachtencoördinator.