In de basisregistratie personen (BRP) staan gegevens van alle inwoners van Nederland. Er kan een kopie van deze gegevens opgevraagd worden. Dit heet een uittreksel. Hierop staat de naam, geboortedatum, geboorteplaats en huidige adres. Er zijn meerdere soorten uittreksels met verschillende gegevens. Het is belangrijk dat u weet welke gegevens u nodig heeft. Dan kan het juiste uittreksel gemaakt worden.
Uittreksel basisregistratie personen zakelijk
Op een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) staan persoonsgegevens, zoals naam en huidige adres. U vraagt het uittreksel aan bij de gemeente waarin betrokkene woont.
Aanpak
U vraagt het uittreksel digitaal aan via het formulier Uittreksel basisregistratie personen zakelijk.
Contact
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met de gemeente door gebruik te maken van het contactformulier of bel ons op 14 0162.
Termijn
U ontvangt het uittreksel binnen 5 dagen per post.
Kosten
De kosten zijn € 13,20 (2025)
Privacy en persoonsgegevens
Accordion item is ingeklaptAls u een aanvraag of melding doet, heeft de gemeente uw persoonsgegevens nodig. De gemeente behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig. In de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) staat hoe de gemeente met uw persoonsgegevens moet omgaan.
De belangrijkste regels zijn:
- De persoonsgegevens waar de gemeente om vraagt, zijn nodig voor het afhandelen van uw aanvraag of melding.
- De gemeente registreert en verwerkt uw gegevens op een veilige, vertrouwelijke en zorgvuldige manier.
- De gemeente gebruikt uw gegevens alleen voor het verwerken van uw aanvraag of melding (of voor iets wat daar rechtstreeks verband mee heeft).
- Uw persoonsgegevens blijven niet langer bewaard dan nodig is voor het verwerken van uw aanvraag of melding.
- Andere organisaties krijgen uw gegevens alleen als dit wettelijk verplicht is.
- Als u hierom vraagt, dan vertelt de gemeente u waarvoor de gegevens nodig zijn en wat ermee gebeurt.
Kijk voor meer informatie op onze pagina Privacy.