Het college van burgemeester en wethouders van Oosterhout maakt bekend dat de gemeenteraad op 26 maart 2024 het bestemmingsplan “Oosterhout-Zuid 2017, herziening 9 (Jan Luikenstraat)” heeft vastgesteld. Het plan maakt de realisatie van 16 woonzorgeenheden mogelijk aan de Jan Luikenstraat (thans een sportveld).

Inzien stukken

U kunt het bestemmingsplan inzien met ingang van donderdag 18 april 2024 via https://omgevingswet.overheid.nl/regels-op-de-kaart. Zoek op locatie Jan Luikenstraat, 4904 EA Oosterhout.
Ook kunt u het bestemmingsplan en de bijbehorende stukken raadplegen op het stadhuis (Slotjesveld 1 te Oosterhout). Hiervoor kunt u via het algemene telefoonnummer 14 0162 een afspraak maken met de heer Van Dongen, medewerker ruimtelijke ordening.

Beroep

De dag na aanvang van de terinzagelegging kan gedurende 6 weken (tot en met donderdag 30 mei 2024) door belanghebbenden beroep worden ingesteld tegen dit besluit. Niet-belanghebbenden, die tijdig een zienswijzen hebben ingediend tegen het ontwerp-bestemmingsplan, kunnen ook beroep instellen.
Het beroep moet worden gericht aan de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Het beroepschrift moet worden ondertekend en bevat in ieder geval de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht en de gronden van beroep.

Inwerkingtreding bestemmingsplan

Het raadsbesluit tot vaststelling van dit bestemmingsplan treedt in werking de dag na afloop van de beroepstermijn.
Als binnen de beroepstermijn ook een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, wordt de werking van het raadsbesluit opgeschort totdat op dat verzoek is beslist. Een verzoek om voorlopige voorziening moet apart worden ingediend, naast het instellen van beroep. Zowel voor het instellen van beroep, als het verzoeken om een voorlopige voorziening, is griffierecht verschuldigd.

Vragen

Voor vragen kunt u via het algemene telefoonnummer 14 0162, contact op nemen met de heer Van Dongen, medewerker ruimtelijke ordening.

Oosterhout, woensdag 17 april 2024.