Deze website maakt gebruik van cookies voor statistiek-doeleinden. Gaat u hiermee akkoord? Ja Nee
 

Verhuizen

U moet een verhuizing altijd doorgeven aan de gemeente waarin u gaat wonen. Ook als u in dezelfde gemeente blijft wonen. De gemeente past de basisregistratie personen (BRP) dan aan. Het doorgeven van een verhuizing is gratis. 

U kunt de verhuizing op 3 manieren doorgeven:

     

  • Persoonlijk tijdens de openingsuren van het gemeentehuis. Om wachttijden te voorkomen kunt u hiervoor een afspraak maken.
  •  

  • Digitaal doorgeven met het formulier 'Verhuizing digitaal doorgeven' onderaan deze pagina bij Formulieren. Hiervoor heeft u DigiD nodig.
  •  

  • Schriftelijk doorgeven: Dien dan een verzoek in, voorzien van een handtekening en een kopie van uw geldig legitimatiebewijs.
  •  

Aangifte kan gebeuren vanuit iedere gemeente in Nederland.

Vanuit het Buitenland

Als u vanuit het buitenland komt dient u zich persoonlijk te melden aan de balie van het stadhuis. Zie ook de pagina 'Eerste inschrijving in Nederland'. Hiervoor kunt u een afspraak maken via telefoonnummer 14 0162.

De voorwaarden voor het doorgeven van een verhuizing zijn onder andere: 

     

  • U bent 16 jaar of ouder.
  •  

  • U heeft toestemming van de bewoner als u bij iemand intrekt.
  •  

  • De verhuizing wordt doorgegeven door:
    • uzelf
    • een ouder, voogd of verzorger
    • samenwonende echtgenoten of geregistreerde partners voor elkaar (als zij samen naar het nieuwe adres verhuizen)
    • samenwonende ouders en meerderjarige kinderen (18+) voor elkaar (als zij samen naar het nieuwe adres verhuizen)
    • een wettelijke vertegenwoordiger
    • een meerderjarige met schriftelijke toestemming
  •  

Als u naar het stadhuis komt, neemt u mee:

     

  1. Geldig identiteitsbewijs;
  2.  

  3. Indien aangever geen hoofdbewoner is, toestemming hoofdbewoner voorzien van handtekening en kopie legitimatiebewijs.
  4.