Wanneer krijgt u parkeergeld terug?
U heeft dubbel betaald of extra kosten gemaakt door of vanwege een technische storing of het niet goed functioneren van de parkeerapparatuur. Bijvoorbeeld omdat een parkeerautomaat op straat niet goed werkte of omdat uw parkeervergunning of digitale bezoekersregeling niet werkte (en u daarom een parkeerkaart moest kopen).

Hoe werkt het?
U kunt te veel betaald parkeergeld terugvragen via het Word-formulier of PDF-formulier op deze webpagina.
Alleen formulieren die volledig zijn ingevuld, op de juiste wijze zijn ingediend en voorzien zijn van de gevraagde bewijsmiddelen worden in behandeling genomen.

Wanneer krijgt u geen parkeergeld terug?
Als u te veel parkeergeld heeft betaald omdat u zelf de parkeerapparatuur verkeerd heeft bediend. Bijvoorbeeld:

  • U heeft minder lang geparkeerd dan waarvoor u betaald heeft.
  • U heeft betaald buiten de tijden dat het betaald parkeren van toepassing is.
  • U heeft een fout gemaakt in uw parkeerapp of digitale bezoekersregeling (bijvoorbeeld het invoeren van een fout kenteken of een fout zonenummer).
  • U heeft uw parkeerapp of digitale bezoekersregeling vergeten uit te zetten.

Ook krijgt u van ons geen parkeergeld terug als er sprake is van een technische storing die de gemeente niet kan worden toegerekend. Bijvoorbeeld als u de parkeerapp niet kunt gebruiken vanwege een storing bij uw aanbieder van telecommunicatie (bv. KPN, Vodafone of Odido) of mobiel betalen voor parkeren (bv. Parkmobile, ANWB, Parkline, Yellowbrick)

Als u heeft geparkeerd in een parkeergarage. In dat geval dient u contact op te nemen met de beheerder van de betreffende parkeergarage. De gemeentelijke garages (Arendshof en Basiliek) worden beheerd door P1.